Opleidingsschool

Stagiairs

Wij zijn een professionele organisatie die staat voor kwaliteit. Daarom zetten wij in op ontwikkeling en investeren wij in professionaliteit. Dit geldt ook voor de volgende generatie leerkrachten. Wij vinden het belangrijk dat zij een goede leerplek krijgen bij ons op school. Het merendeel van het leerkrachtenteam heeft een mentorenopleiding gevolgd om studenten beter te kunnen begeleiden. Daarnaast is er een schoolopleider aangesteld die gesprekken voert met studenten en de stageplaatsen coördineert.

Zij-instromers

Naast het opleiden van pabo-studenten bieden wij ook plaats aan verschillende zij-instromers. Dit zijn mensen die zich vanuit een andere beroepstak laten omscholen tot leerkracht. Zij volgen een intensief traject binnen de stichting in samenwerking met de pabo's, om in twee jaar zelfstandig als leerkracht aan de slag te kunnen. Tot die tijd worden zij begeleid door een collega-leerkracht. Dit zijn doorgaans de parallelcollega's van de zij-instromer.

Professionalisering

Een van onze speerpunten is investeren in teamontwikkeling. Wij streven ernaar een lerende organisatie te zijn voor zowel leerlingen als het team. Leerkrachten en ondersteuners blijven zich jaarlijks professionaliseren door het volgen van opleidingen en cursussen. Dit helpt de school te verbeteren in kwaliteit en draagt bij aan de persoonlijke ontwikkeling. Onderwijsgroep Amstelland stimuleert deze professionele ontwikkeling. Sinds een aantal jaar bestaat de Amstel Academie; Een incompany aanbod van verschillende cursussen dat professionele en/of persoonlijke ontwikkeling van schoolteams stimuleert.